Pages

Monday, 12 March 2012

Best Bro!!!!!

Assalalmualaikum semua.

Hari ini aku nak cerrrrr permainan yang aku pernah main dahulu..
permainan ne mesti la korang pernah main juga la.. 
haha.

 
 1. BOLA KOTAK.
 Permainan ne bdak lelaki yang main..
Kalau aku tak silap ingat time piala dunia 2002 kot aku main permainan ne ngan abg aku n jiran2..
Habis kotak rokok menjadi mangsa kiteorang.. ahha.. 
Balik je sekolah or time cuti sekolah (sabtu & ahad) mesti main benda ne..

2. LAYANG-LAYANG.
Main layang-layang ni yang best.. sangup serah diri kat tengah panas nak main layang-layang Tp yang bestnya abg aku pandai buat layang-layang. Dalam kesempatan dalam kesempitan ade juga aku suruh abg aku buatkan 1 layang-layang tuk aku tp lapis sendiri la.. haha

 3. LAWAN PEMADAM GETAH.
 Korang pernah tak main benda ni time sekolah rendah..?
menipu la klu korang xpernah main p'mainan ne.. haha. kecuali la bdak perempuan mmang tak layan benda ni. haha.. tp ade jga bdak perempuan yg main p'mainan ne.
Sape yang kalah terpaksa serahkn pemadam getah kpd c'menang. haha
klu aku dulu asyik kalah je.. uhu..
 kawan aku menang je.. sampai berbakul2 pemadam getahnya..  hahaha

4. BOLA KAKI TIGA
P'mainan ne plak jarang aku join member main.. kami dulu bukan guna selipar tapi kami guna kayu Tapi dipangil tiga kayu.
Bola pula kteorang gna bola tenis.. hahaha
kalau kena kat kepala or kat belakang badan memang sedap pasti nak lagi.. hahah

5. MAIN GULI.
 Mainan ne aku tak la brpa terer sangat pon.. Asal dapat main suka2 pun jadi la.. haha
tapi klu asyik main menang dapat 5or6 biji guli pon jadi gak boleh dapat kumpul guli 1plastik.. haha

6. MAIN LASTIK.
Time kat kg dulu benda ni di pangil LASTIKAN.
Kalau bab2 ni Member aku memang terer, klu dia lastik je mesti kene jga burung yg di target tu.
Kalau aku setakat lastik TIANG LETRIK tu boleh la jga..
haha..

Banyak lagi permainan yg aku pernah main tapi 5 ni je yg aku paling minat dan pernah main. hehe
:)

2 comments:

soleh ksalam said...

Sekarang boleh main permainan guli seorang diri. Permainan tu hampir macam guli dan dinamakan spacerail. Kini mainan semaking canggih

ajiesukaduka said...

tu la pasal skrang da ade psp.. klu yg duk kg tu dapat la lagi main pmainan kg. kalau yang duk bandar tu main psp la.

Post a Comment