Pages

Sunday, 6 November 2011

Selamat Hari Raya Aidiladha


Hari ini kita sebagai umat ISLAM menyambut hari raya aidiladha di seluruh dunia tak kira lah dekat mana korang berada.

Aidiladha merupakan perayaan yang istimewa kerana merupakan hari untuk umat islam
memperingati kisah pengorbanan NABI IBRAHIM dalam
menunaikan perintah ALLAH dan kesabaran anaknya NABI ISMAIL dalam memenuhi
perintah ALLAH S.W.T.

So dalam kesempatan ini aku nak ucapakan 
 kepada umat islam dan serta pembaca blog ini (ade kah yang baca).
Harap ade la kan.. hehe :)

Mesti korang dapat makan banyak kan hari ini. Makan ketupat, daging lembu n yang lain2.
Di malaysia LEMBU la yang menjadi mangsa tiap kali raya korban, KAMBING tak banyak dagingnya. hehe
Kalau di luar negara pula terutama negara islam mesti korban UNTA.

Siapa yang merasa kesian dengan haiwan yang di korban.??
mesti ada yang rasa kesian kan.
kalau korang kesian dengan haiwan yang di korban bagus korang jangan makan daging korban ni sebab akan menjadi HARAM. So kalau korang nak bedal daging korban ni tak paya la ada rasa kesian k.

Itu je untuk hari ini.
SELAMAT MENJAMU SELERA. 
:)

1 comments:

Post a Comment