Pages

Saturday, 26 November 2011

[D]ia [B]udak [S]ekolah~

ASSALAMUALAIKUM Semua.
Hari ini aku nak kongsi pengalaman minggu pertama aku 21 - 25.11.11 sebagai Pelajar UiTM sem 2 part 1 Diploma in Business Studies (DBS).


Sebelum kuliah bermula esok hari macam-macam perasaan yang ada kat dalam hati aku dan kepala otak aku,
apa yang ada kat kepala otak aku time tu..?
1. Macam mana la situasi esok dalam kelas dengan member baru.?
2. Siapa lecturer yang bakal mengajar kami nanti.? tegas or tak orangnya.?
3. Harap-harap member baru sporting macam member kelas aku time precom PD0021A1.

Kelas ACC,
Jam 8.15am lecturer da masuk pehhhh hensem derrr muka jambu bukan jambu air mahu pun jambu batu tu ok. haha... 
Perempuan dalam kelas tu pon 'CHAIR' derrr bila tengok lecturer ACC.
Kenyataannya dia memang sangat BAIK dan senang cara dia mengajar kiteorang semua.

Kelas BEL,
 Lecturer yang paling tegas yang mengajar kami. pehhhh sikit pon tak boleh nak bawa bergurau.
Tempat duduk pon dia bagi tentukan. hahah. Macam budak sekolah rendah la pula.
Malangnya, tempat duduk kiri dan kanan ku adalah perempuan. Aku tak biasa coz aku rasa tak selesa nak belajar (pelikkan tabiat aku) hahaha.. tu la kenyataannya.

Kelas MATH,
 Lecturer baik tapi tegas. maker pen pon di suruh beli sendiri.. hahaha.. kawan aku cakap lecturer kami kedekut maker pen. aku tak kisah la yang penting baik. Paling hebat lecturer kami ni dalam masa 2jam 1bab dia boleh habiskan. hahaha.. Siapa tak faham tanya la kawan sebelah, kalau malas tanya tertinggal bas la jawabnya... hahaha.

Kelas MGT,
Lecturer kami ni perempuan, dia cuti bersalin tapi kami belum jumpa lagi.
tapi lecturer pengganti kami lelaki, lecturer yang mengajar MGT time aku precom sem lepas.
Best juga la dia mengajar coz ada buat lawak n kelas tak bosan walaupun ada juga bosan.. hahaha

Kelas CTU,
 Lecturer dia baik dan pandai buat lawak Tapi dia sangat tegas kalau soal agama lagi2 kalau perempuan yang tak pakai tudung time kelas dia coz dia ustaz.. hehe.. 
terbaikkkk..


Kelas HBU,
Tiap2 Petang isnin pula semua part 1 DIPLOMA ade kokum. Berkawad derrrrr..
Aku suka berkawad sebab sudah lama tak turun padang kawad ne.
last aku kawad pun time f5 (2008) beberapa tahun yang lalu.
Kesatria paling ramai yang join coz 1sem je then next sem boleh pilih sukan, kebudayaan or truskan dengan KESATRIA.


TERBAIKKKKKKKKKKKK..

0 comments:

Post a Comment