Pages

Saturday, 23 July 2011

P E L I K T A P I B E N A R . . .

Hari ini aku tertarik dengan cerita kawan aku
yang betul2 berlaku kat dia.
kelmarin dia balik hostel n dia sampai kira2 jam4 petang, dia b'rehat kat dalam bilik seorang2 sebab roomate dia belum balik lagi dari sandakan n kota belud.
Lepas dia sudah rehat, dia mahu p cafe nak beli makanan tapi tiba2 pintu bilik dia terkunci, yang peliknya kunci dia hilang pula tak tahu kat mana di letak.
Dia pun tak tahu nak cari kunci tu kat mana, barang2 kat bilik tu berselerak oleh dia hanya nak cari kunci tu je.
Sampaikan dia telefon aku nak bagi tahu aku pasal perkara ni tapi aku tak dapat nak tolong dia sebab aku kat rumah. Bila dia da benggang da nak cari kunci tu dia terus p tidur. 
Tidur punya tidur dia terbangun pula jam2 pagi, dia ingatkan da pagi tapi sebenarnya belum pagi lagi so dia p sambung tidur lagi.
Jam5 subuh dia da bangun tidur tapi yang peliknya kunci yang hilang semalam tu tiba2 ada kat sebelah kepala dia. 
Dari mana datangnya kunci yang hilang tu.? Part ni yang buat aku berfikir panjang macam mana la kunci tu ada kat sebelah kepala dia.
Entah2 benda halus tu kot yang sembunyi kunci tu. Aku pun tak tahu la siapa yang sembunyikan kunci tu.
Sebelum ni tiada pun benda halus tu ganggu aku time aku seorang2 dalam bilik padahal bilik kami bersebelahan je. Apa2 pun aku harap perkara ni tak terjadi dengan kami lagi.
Aku rasa ni la kenangan dia yang paling pelik yang pernah dia alami. Dia pun da naik seram bila ingat kejadian ni.
Mungkin ni ujian yg diberikan kat member aku yang seorang ni.
Sabar je la KAWAN..
Senyum Sokmo je la..

0 comments:

Post a Comment