Pages

Saturday, 25 June 2011

A K U D A N H O K I . .

Assalamualaikum..

hari ne aku Penat sangat2...
td pagi ade senaman n pemilihan sukan bakat baru 
tuk pelajar baru UITM.
sukan hoki da lma aku tinggalkan time sekolah menengah lg tapi
boleh di katakan 1 tahun la aku takde main hoki.
tak sangka plak ku dapat main hoki kat UITM,
aku tak kisah la penat, muka hitam, or apa2 je la yang penting ku dapat main hoki..
baru ku puas dapat main hoki...
HOKI, HOKI, HOKI dan HOKI....
Harap2 la ku dapat main di KARISMA JOHOR...
ahahaa.. 
punya besar angan2 ku ne...
kwang3..

Ok la, ku chowww dlu...
nak p jalan2 dengan kawan2..
JOM HEBOH marieeee.....
hahaha...

Wednesday, 22 June 2011

C I N T A M U K A B U K U . .

Tajuk Lirik Lagu: Cinta Muka Buku
Artis/penyanyi: Najwa Latif

Kita berkenalan hanya dalam laman muka buku
Kau hantar petanda suruh aku terima kamu
ooh.. Hati ku rasa sesuatu..

Dan pabila kau kata kau mahu jumpa aku
Ku gelisah berdebar hati rasa tak menentu
oohh.. Kenakah rasa itu..

Bagaimana harus bersua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita cari peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa

Banyak persoalan yang berada di minda
Banyak tanda tanya dan juga kata kerja
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta

Banyak soalan banyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja

Pabila kau renung tajam-tajam mata aku
Ku rasa sesuatu rasa yang ku tak tahu Oooo…
Ini cinta remajaku

Dan pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju Oooo…
Itulah cinta yang satu, cinta di muka buku..

Bagaimana harus bersua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita beri peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa

Banyak persoalan yang berada di minda
Banyak tanda tanya dan juga kata cinta
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta

Banyak soalan banyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja

Pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju Oooo
Itulah cinta yang satu
Cinta di muka buku..

Thursday, 16 June 2011

S A Y A N G M A K A B A H. . .

Rindu dgn mak...
rindu dgn masakan mak...
sejak aku tgl hostel aku beli makanan sendiri n makan ngan mmber...
sebelum tgl kat hostel mak slalu masak n makan sama2 ngan aku n abah
tp skarang aku layan diri je...
15/06/11(pagi)
awl pagi lg mak aku telefon tp time tu aku masih tidur..
mak cakap kat aku nak lauk ape..??
so aku cakap la lauk ape2 je la yg penting dapat isi perut..
so bla mak aku da bg lauk tu kat aku tuk aku makan tgh hari sebelum p kelas
bila aku nak makan je lauk yg mak aku masak tu air mata aku mengalir keluar membasahi pipi ku..
tanpa aku sedari aku rindu ngan masakan mak aku.
walaupon aku duk hostel dkt ngan tempat mak abah aku kerja...
aku tahu walau macam mana pun keadaan aku, aku tetap ingat ngan mak abah aku.
aku takkan sesekali lupa ngan kedua ibu bapa ku...
ajie sayang mak n abah.
mak abah aku hantar aku masuk U tuk belajar bukan tuk suka2...
so aku mesti guna peluang yang ade dengan sbaik2nya... 
INSYAALLAH.
AMIN....

Wednesday, 1 June 2011

MDS UITM KOTA KINABALU


Ape aku nak cer nie arrr.. tidak aku tahu nak intro cer dari mane...
ok la...
Hari pertama melapor diri (daftar) sebagai pelajar uitm kk, sampai je kat uitm aku tengok punya rmai pelajar perempuan kat bangunan akademik baru (BAB).. 
pehhh, aku ingatkan tidak ade pljar lelaki rupa2nya pelajar lelaki kat kluster C daftar asrama... 
sampai kat kluster C belum lg sampai kat kaunter kesihatan, mmber aku dah bagi isyarat nak aku 1 bilik dengan drang.. ahaha... 
so ape lagi kteorg 1 bilik la 3org budak tuaran termasuk la aku n 1 budak kb..
 kteorg perangai gilerrr2 derrr.... ahaha..

Hari pertama orientasi pelajar baru..
kteorg di suruh bangun pagi jam4 subuh.. da la mlm kteorg tido jam 11 lbih so bngun awl plak tu... ahaha.. pintu pagi2 lagi da d ketuk2.. 
nasib bek la aku bngun awl time tu so aku pon bgi bangun mmber aku yg 3org tu tidur mati.. ahaha
mandi pon kteorg kne baris..
so ble smua da bsiap kteorg kne sruh baris lagi (sebelah kanan budak islam, sebelah kiri plak bukan islam).
so bdak islam kne suruh gerak dewan GYM tuk solat subuh n dengar ceramah time ne gak la mmber yg lain melakukan xtiviti SAMBUNG TIDUR..ahaha..
ble da abis solat kteorg gerak balik p cafe kluster c nak sarapan pagi (makanan pon sodap).. ahhaa..
da sarapan kteorg gerak blik p GYM, jam8 start ceramah sal disiplin, akademik n lain2 lg la...
tghhari plak kteorg solat zohor n gerak p cafe makan tghhari pastu plak kteorg gerak blik p GYM dngr ceramah lagi... 
so ptg plak kteorg ade xtviti riadah lpas tu kteorg d suruh solat asar, magrib n isyak..
so mlm kteorg rilex rhat2kn badan...
Tiap2 hari la kteorg buat hal yg sama solat, BARIS, makan, ceramah dari start orientasi pertama(ahad) sampai last orientasi(jumaat).
Tapi yg bestnya hari rabu kteorg ade "treasure hunt" xtiviti ne mmang best la round uitm.. ahaha...tp kteorg di bahagikan kumpulan.. semua ade 19kumpulan so kumpulan aku no16.. ahli lelaki kumpulan ne smua gilerrr2 tp kteorang enjoy... mcm2 xtiviti kteorg dpt buat dlm treasure hunt (BEST GILERRRR2).
Yg xbestnya bile mlm jumaat ade DRAMA dari PM2 lelaki..
mmang hebat la lakonan drang FARID KAMIL pon bleh klh dgn lakonan drang... ahahaha..
Xpernah aku lihat drama aksi mcm ne PM2 gaduh(lakonan semata2) semuanya telah d'rancang..
Drama drang bleh buat org menangis + histeria...
Bukan seorg yg menangis ramai derrrr tu bru menangis, histeria plak ade 3org yg kene..
HEBAT.
Fst2 tu aku fkr drang gaduh btul ke ne, mcm btl2 tp ble fkr balik glerrr ke drang nak gado ssma sndri..?? mesti drang blakon punya..
mmang hebat la lakonan PM2 lelaki.. 

Hari jumaat plak ramai yg xsabar nak pulang rumah, program MDS blum lagi habis yg lain da telefon mak ayah drang.. ahaha.. semangat nak pulang tp kteorg d benarkan pulang lepas solat jumaat.. 
so ble da abis solat jumaat kteorg kemas barang nak BALIK RUMAHHHHHHH...

ape2 pon kteorg nak ucapkan terima kasih banyak2 la kat PM2 yg jga kteorg n tahan dengan perangai mmber2 aku yg lain... so kat sini aku nak minta maaf klu aku n mmber aku da buat salah.. sedangkan nabi pon ampunkan umatnya...
=TAMAT=