Pages

Thursday, 31 March 2011

F A C E B O O K

Facebook ? ? ?

Facebook senang mencari KAWAN LAMA

Facebook senang mencari KAWAN BARU

Facebook dapat meRAPATkan seseorang

Facebook senang merenggangkan hubungan perSAHABATan

Facebook senang mencari MUSUH

Facebook senang menCARI makwe/pakwe

Facebook dapat mengHANCURkan rumahtangga orang

Facebook senang seseorang berlaku CURANG

Facebook dapat menjatuhkan MARUAH seseorang
Facebook dapat . . . . ? ? ? ? ? ? ?

korang fikir la sendiri. . .

Gunalah Laman sosial ini untuk kebaikan bukan untuk keburukan . .

Tuesday, 29 March 2011

A K U d a n P E R A S A A N

C E R I T A  S E M A L A M . .

Petang semalam aku kluar ngan mmber aku nak P BANK BSN 
nak bli no pin UPU.. So sementara nak tngu gliran 5453 time tu 5365.. mmber aku bwa p lepak kat KFC nak makan byar sndiri.. hahaha.. Bila kmi da Oder, kmi dduk kat tingkat atas.. lepak punya lepak ade 1fmly dduk kat sblah meja kmi tp yg mnghairakan aku n mmber aku ade sorg bdak dduk kat sblah meja fmly tu.. Time tu kmi ingt bdak yg sorg tu ahli fmly yg dduk kat sblh meja kmi.. So kmi xkesah la bdak tu.. bile da s'jam b'lalu
bdak yg sorg tu tak d'bagi mkn.. kmi heran ape sal bdak tu x d'bagi mkn..???
prstiwa tu da mnjdi tnda tnya dlm fkran kmi.. 
bile fmly tu da sedar yg kmi citer sal bdak tu bru bdak tu d'bagi 1ketul ayam dan bdak tu trus gerak dri KFC tu..
rupa2nya bdak tu bkn ahli fmly sbelah meja kmi..
Aku citer kat mmber aku "klu aku tahu bdak tu bkn ahli fmly yg duk sblh meja kita ni
sudah aku bg ayam 1ketul kat dia"
Sjk kjadian tu aku kesian dgn bdak tu.. bdak tu da s'jam dduk kat meja tu tgk 
org mkn..
Aku nak bagi bdak tu ayam tp takut bdak tu slh sorg fmly yg duk kat
sblh meja kmi..

Adoyai....
serba slh plak.. xpe la bnda da blaku so biarkan je la..
aku harap slpas ne prstiwa ne xkn b'laku lg..

Sunday, 27 March 2011

A K U d a n M A S A D E P A N . . .

Aku dduk k'sorangan di dpn laptop yg ade kat dlm fkran 
aku facebook, facebook n facebook.. Aku tidak tahu lagi nak buat ape
selain onlne facebook, pagi facebook petang facebook n malam pon facebook..
Selama ni aku dah t'fikir nak smbung blajar tp aku tidak tahu nak 
apply yg mna satu, t'lalu banyak pilihan yg ade kat dlm fikiran aku..
IKM, POLI, ILP, PTPL N UITM..

Ape yg patut aku apply..????

Dalam hati aku, aku nak msuk IKM or POLI tp masalahnya
mak ayah aku sruh masuk UITM.. 
ADAKAH AKU HARUS MENGIKUT KATA2 MAK AYAH AKU..??
Tahun2 lpas aku da ikut ckp mak ayah aku..
mak ayah aku sruh msuk PRA U so aku msuk PRA U 2009/10..
POLI n IKM thun2 lalu aku tolak tawaran..
aku tau ikut ckp mak ayah lg bgus drpda buat kptusan sndri..
sbab mreka lbih tahu ape yg bgus tuk anak2 mreka..

Aku dah buat kptusan aku akn ikut ckp mak ayah aku lagi..
aku nak penuhi hrpan mak ayah aku slpas ni
aku tahu sblum ni kptusan SPM n STPM aku xmemuaskan hati 
mak ayah aku..
insyaALLAH dgn bantuan mak ayah aku, aku akan buat lbih bek
dri sblum ni..
AKU PASTI AKU BOLEH BUAT...
Sperti mna abg2 aku bjya kat U n akak aq yg da bkrjya..
mereka bleh buat insyaALLAH aku pon bleh buat..
 :: PERCAYA PADA DIRI ::

Remaja terluka cinta dipermain gadis sebaya. . .

Jam9.15am aQ ade bca nwspper METRO yg abg aQ bli td..
bca punya bca aq t'tarik dgn satu artikel yg psal cinta.. citer kat nwspper tu lbih kurang sma mcm citer yg aq bru lalui smlm.. B'blik dgn citer sorg mamat tu kat nwspper.. mamat ne mnjalinkn hbungan dgn cwek 1 kls dgn dia, hbungan yg hampir 2tahun mreka bsma fmly drang da tahu psal hbungan mreka tp sjk cwek tu p bcuti dgn fmly dia kat kL cwek tu da bnyk brubh.. 
Sjk akhir2 tu cwek tu sring mnta ptus kat mamat tu tp mamat tu xnak sbab mamat tu syg giler kat dia.. alasan cwek tu nak mnta ptus coz mamat tu xpndai jga prsaan c cwek tu.. uhuhu.. bila mamat tu dpt tahu yg cwek dia mc b'hbung dgn bkas kksih lamanya mamat tu skit hati yg tramat sngt tnyata slma mreka bsma cwek tu blaku CURANG.. 
Sjk akhir2 tu jga mreka jarang b'tegur wlaupn skelas n xdak prnh mnghbunginya lg.. bgtu cpt cwek tu mlpkn mamat tu sdangkn slma mreka bsama cwek tu pnah bkat yg dia xsnggup khlngan mamat tu tp lain yg trjdi cwek tu plak yg tingglkn dia n snggup mmilih llki len.. 
Smua tu hanya kata2 manis saja..

Apakah semua ni..??
knpa pompuan sngup lukakn hati llki yg slma ni bnyk b'korban tuk mreka..???

sape yg harus d'persalahkn..??
sma2 la kta fikir..